Tuesday, August 25, 2009

Lama Tak Update

Lamanya aku tak update and macam2 dah berlaku, Mak & Ayah 40th Anniversary, Haikal's Family Day and we went to Cameron Highland last week... Dan yang paling terbaru, menjelangnya bulan posa tahun 2009. Masuk tahun ni, alhamdulilah dapat berpuasa kali ke-5 dengan hubby, kali ke-4 dengan Haikal dan kali ke-2 dengan Alaani.

Haikal sekarang makin mengada and Ceria freak... sangat geram... to the extent sanggup tipu aku cos nak tengok Ceria. As the result, aku 'locked' channel tu supaya he can learned the lesson. Lesson learnt for a day or two then skrg nampak mcm nak jadi balik. Semalam satu hari tak tidur siang cos tgk TV. Bukan apa, kalau dia tgk disney channel ker cartoonn network ker taper la can improve his english. Ni tak asik tgk Ceria jek, language pun dan jadi language Ceria. Ada ke patut Haikal nak marah aku and dia cakap 'Mama Pengecut'... isk isk... tapi masalahnya aku takleh locked pulaj Ceria pagi tadi... nasib la....

Alaani sekarang ni pun dah pandai buat perangai... mengada-ngada... Tak boleh kena cuit sikit dia akan menjerit sakan mcm orang pukul dia... Tak boleh kalau Haikal datang duduk dekat pun, dia dah menjerit. Lagi satu kalau tak bagi apa dia nak, dia dah pandai merajuk menangis sampai baring kat lantai. Selagi tak dapat dia akan sembam muka dia kat lantai.... mcm mana nak buat... tolong la....

Tapi kalau main berdua, tak ingat nye bising satu rumah, menejerit2 and terkedek2 lari.... pastu gaduh pastu main balik... Suka ati la... mmg tak aman duduk kat rumah skrg... Tgk TV pun tak dengar apa...

Apa pun aku bersyukur dengan apa yang ada... aku bersyukur ada hubby and ada Haikal dan Alaani. Marah-marah sayang... hehheheh...

No comments: